piątek, 5 lipca 2013

Sernik na zimno z czarną porzeczką

Sezon truskawkowy dobiegł końca, ale w ogrodzie dojrzewają inne owoce. Przyszła pora na czarną porzeczkę. Padło na sernik bez pieczenia. Przeważają w nim dwa smaki, słodki i lekko kwaśny oraz bardzo wyczuwalny smak czarnej porzeczki. Ja czarną porzeczkę bardzo lubię więc i sernik przypadł mi do gustu.


Składniki:
  • Spód
  • 250 g herbatniki szkolne
  • 150 g masła
  • 3 łyżeczki kakao
  • Masa serowa
  • 1kg twaróg sernikowy w wiaderku
  • 180 g jogurt naturalny
  • 200 g cukru
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 3 łyżki kopiaste żelatyny
  • 1/3 szk wody
  • 350 g czarnej porzeczki
  • 200 g cukru
  • Góra
  • 250 ml kremówki
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 szt śmietan fix
Przygotowanie:
 
Spód: Herbatniki rozkruszyć w blenderze dodać ciepłe roztopione masło i zagnieść. Wyłożyć na spód tortownicy o średnicy 28 cm, dociskając i wyrównując powierzchnię.

 Masa serowa: Ser, jogurt naturalny, cukier(200 g) i sok z cytryny zmiksować. Dodawać małym strumieniem rozpuszczoną w wodzie letnią żelatynę i cały czas miksować. Połowę białej masy wylać na spód z herbatników i włożyć do lodówki. Czarną porzeczkę razem z cukrem(200 g) zmiksować blenderem na mus. Dodać do reszty masy serowej i wylać na białą masę serową. Włożyć na kilka godzin do lodówki najlepiej na całą noc. Przed podaniem udekorować bitą śmietaną i czarną porzeczką.
 Bita śmietana: Zimną kremówkę ubić na sztywno dodać cukier puder i śmietan fix. Całość zmiksować. 


Owoce z sadu i dzialki
* inspiracje z małymi modyfikacjami stąd.

11 komentarzy:

  1. Mnie też z pewnością by posmakował,niestety u mnie porzeczki w tym roku słabo owocują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam w tym roku dosyć sporo stąd pomysł żeby zrobić ten sernik.Ale ja myślę że z borówkami sprawdzi się równie dobrze.

      Usuń
    2. a ja wcale nie mam a torcik super jak zawsze

      Usuń
  2. bajecznie wygląda :) pewnie też tak smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niezwykle:)I tak pięknie udekorowany. Chętnie spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale ładnie ozdobiony!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie wygląda:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny sernik! Pyszny i piękny!

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda przepięknie:) takie zestawienie bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń