sobota, 14 września 2013

Cukinia ala ananas

Do zimowych deserów polecam Wam jeszcze cukinię. W smaku bardzo przypomina ananasa. Ja mam cukinię w ogródku więc jakoś trzeba ją przerobić.


Składniki:
  • 1,5 kg cukinii
  • 3 szk wody
  • 0,5 laski wanilii
  • 0,5 kg cukru
  • 3 łyżki soku z cytryny
Przygotowanie:
 
Cukinie obrać z skórki, wydrążyć miąższ z nasionami i pokroić w kostkę około 1 cm. Wodę, cukier, wyskrobane ziarenka oraz laskę wanilii zagotować i gorącą zalewą zalać pokrojoną cukinię, dodać sok z cytryny i odstawić na 6-8 godzin. Wyjąc laskę wanilii. Cukinię razem z zalewą doprowadzić do wrzenia i gotować od 10 - 20 minut w zależności od twardości cukinii. Cukinia powinna być al dente. Cukinie włożyć do wyparzonych słoików zalać zalewą i szczelnie zakręcić. Pasteryzować około 10-12 min.


5 komentarzy:

  1. Fajny pomysl:) bardzo lubie cukinie ale w takiej wersji na slodko to jeszcze nie probowalam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie robię przetworów,ale gdybym robiła ten przepis wypróbowałabym na 100% - świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam bardzo podobną wersję, ale z dynią:) Więc z cukinią pewnie też wyśmienita:)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam w tamtym roku, tylko jeszcze z cynamonem! wyszło super ;)

    OdpowiedzUsuń