piątek, 20 września 2013

Risotto z grzybami leśnymi

Przyznam się szczerze, zrobiłam pierwszy raz. Ale jest to smaczne danie i w miarę szybko można go zrobić. Mam w planach zrobić  również z innymi dodatkami. Do ryżu dodałam białe półwytrawne wino Celebro oraz świeże, pachnące leśne grzybki.



Składniki:
200 g ryżu do risotto
2 łyżki masła
2 łyżki oleju rzepakowego Rapso
500 ml bulionu drobiowego
150 ml białego półwytrawnego wina Celebro
250 g grzybów leśnych (borowiki, maślaki)
1 średnia cebula
sól do smaku
 pieprz do smaku

Przygotowanie:
 Grzyby oczyścić, pokroić i ugotować. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać 0,5 łyżki masła dodać cebulę i leciutko zeszklić. Dodać odsączone grzyby i chwilkę podsmażyć.
Na dużej patelni rozpuścić masło dodać olej rzepakowy, wsypać ryż i mieszać do momentu aż ryż zrobi się szklisty. Wlać wino i gotować na lekkim ogniu do momentu  aż ryż wchłonie wino.
 Dolewać porcjami bulion i gotować  na małym ogniu od czasu do czasu mieszając i dolewając bulionu do momentu aż ryż będzie miękki.
 Na koniec dodać podsmażone grzyby, wymieszać i doprawić solą  oraz świeżo zmielonym pieprzem. Podawać bezpośrednio po przygotowaniu.







4 komentarze:

  1. Lubię risotta,a w dodatku z grzbkami to już rarytas:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też robiłam jest pyszny,będę robić jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha! Uwielbiam.
    Dziękuję za dołączenie do akcji :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń