niedziela, 7 września 2014

Ciasto kawowe z powidłami i bitą śmietaną

Po raz pierwszy brałam udział w akcji "ciasto na niedzielę ". Zaproponowano ciasto czekoladowe z bloga Kulinarne Spotkania klik. Ja upiekłam, ale też zmodyfikowałam przepis. Po upieczeniu samo ciasto było trochę "nijakie" :) więc przełożyłam powidłami, dodałam bitą śmietanę, wierzch oprószyłam kawą i wyszło pyszne i efektowne ciasto.



Składniki:

  • 2 szkl mąki pszennej
  • 1/2 szkl cukru
  • 4 jajka
  • 60 g miękkiej margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2/3 szkl mleka
  • 3 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • szczypta soli
  • powidła śliwkowe
  • Bita śmietana
  • 300 ml zimnej kremówki
  • 1,5 łyżki cukru pudru
Przygotowanie:
W ciepłym mleku rozpuścić kawę i wystudzić. Żółtka utrzeć z cukrem i szczyptą soli, dodać miękką margarynę i zmiksować do połączenia się składników. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Miksując na średnich obrotach dodawać do masy jajecznej na przemian z zimnym mlekiem z kawą. Białka ubić na sztywno dodać do ciasta i delikatnie wymieszać łyżką.Ciasto przełożyć do foremki o wymiarach 33* 22 cm wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 180 stopniach około 30 minut do suchego patyczka. Wyjąć i ostudzić. Zimne ciasto przeciąć i posmarować powidłami. Zimną kremówkę ubić na sztywno dodać cukier puder i chwilkę zmiksować. Bitą śmietanę rozsmarować na cieście i schładzać około godziny w lodówce. Przed podaniem oprószyć mieloną kawą. 

Razem ze mną "ciasto na niedzielę" piekli:
Bożena - Moje domowe kucharzenie...
Iwona - Izioni pyszne smaki
 
 
Ciacho na widelcu

13 komentarzy:

  1. Dzięki za wspólne pieczenie..to prawda ciasto i dla mnie było takie..i też przełożyłam..ale nie wstawiłam jeszcze na bloga..

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło bardzo efektownie !:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne ciasto na niedzielę, to prawda. Oj, zjadłabym kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Alinko ale cudo zrobiłaś, wyglada pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne ciacho. Uwielbiam takie z bitą śmietaną :) A dodatek powideł to dodatkowy atut dla Twojego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda;)) Jak zwykle zresztą!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ala jak widzę ciasto na większości nie zrobiło wrażenia większego choc ja już z nim nic nie kombinowałam i zjedli tak jak wyszło, Twoje wuygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kusisz, kusisz :) ciasto wygląda przepysznie !!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne ciasto :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszło naprawdę wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie lekkie ciasta :) Dziękuję za przepis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń