poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Chleb wieloziarnisty

Już od jakiegoś czasu jest moda na pieczenie chleba w domu. Ale jak ktoś nie ma dostępu do małych piekarni w których pieką chleb na zakwasie bez wszystkich spulchniaczy to wcale się nie dziwię. Ja dostęp mam ale od czasu do czasu chlebek w domu upiekę, choćby ze względu na zapach pieczonego chleba. Ten chlebk jest na drożdżach ale za to ze sporą ilością ziaren. Mój tak rósł, że z jednej strony aż "wyszedł" z formy co widać po nierównym bochenku. :)



Składniki:
Przygotowanie:
Mąkę przesiać do misy miksera. dodać sól, cukier, otręby, wodę, drożdże i zmiksować na jednolite ciasto. Dodać wszystkie ziarna i ponownie zmiksować na jednolite ciasto. Ciasto będzie dosyć rzadkie ale nie dosypywać mąki. Misę przykryć folią spożywczą i odłożyć w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Ciasto odgazować przełożyć do formy 30*10 cm wyłożonej papierem do pieczenia i wyrównać powierzchnię. Ponownie odłożyć do wyrośnięcia. Przed włożeniem do piekarnika spryskać delikatnie wodą i posypać sezamem czarnym i złotym. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 200 stopni i piec 40 minut. Po tym czasie wyjąć chleb z formy oderwać papier i włożyć ponownie do piekarnika na 5-7 minut. Po upieczeniu studzić na metalowej kratce.



 

4 komentarze:

  1. Super przepis! mam pytanko , jeżeli mam drożdże świeże ,to ile ich dać? czy mogę mąkę pszenną zamienić na orkiszową? i co to znaczy odgazować ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  2. Daj około 30 g drożdży, możesz dać mąkę orkiszową, odgazowanie ciasta to uderzenie dłonią w wyrośnięte ciasto i wtedy widzisz jak ciasto opada.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od roku, czyli odkąd wyhodowałam swój zakwas, piekę chlebki. Domowe są najpyszniejsze,a przy tym sprawiają wiele radości, gdy się wypiek uda:) Twój chlebuś wygląda na bardzo smakowity:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda całkiem całakiem :D
    Pozdrawiam serdecznie
    Kasia

    OdpowiedzUsuń